Spórolj 20%-ot minden napszemüvegen

Spórolj 20%-ot minden napszemüvegen

365 napos visszaküldés - kérdés nélkül!
Szállítási költség 1 000 Ft - ingyenes 11 700 Ft felett-
Kapcsolat

Egy karóra készítése

Az ötlettől a csuklódig. Nézd meg, hogy hogyan készül el a következő időmérőnk.

1 Egy karóra készítése1.1 1. fejezet: egy új sztori kezdete1.2 2. fejezet: eredeti tervek1.3 3. fejezet: specifikáció és tervek kiegészítése1.4 4. fejezet: végső simítások a mintakészítés előtt1.5 5. fejezet: technikai részletek és 3d nyomtatás1.6 6. fejezet: a kis testvér

1. fejezet: Egy új sztori kezdete

Ennél az új kollekciónál azt a döntést hoztuk, hogy kidobjuk az ablakon azt, amit 'mindig csinálunk', és valami merészebbre összpontosítunk... belül és kívül is. Nem meglepő, hogy nem sajnálunk minél több energiát és pénzt fektetni ebbe a projektbe - ennek az órának lesz a legmagasabbak kiskereskedelmi értéke az eddig készített karóráink közül. De… ki akarna egy helyben maradni, ha mehet előre is?

A végső anyagok és óramű nincsenek kőbe vésve, de a 130 000 forintos árkategóriás termékek minőségében gondolkozunk. A többi olyan óramárka inspirált minket, amik nem ismernek kompromisszumokat, és úgy döntöttünk, hogy ez az új kollekció a saját márkánk, vagyis az Arkai kínálatában fog elkészülni. Ez lehetőséget ad nekünk arra, hogy merész, prémium, ambiciózus hangulatban készíthessük el az új óránkat.

2. fejezet: Eredeti tervek

Az első tervek elkészültek és – rengeteg átgondolás után – valami olyat kaptunk, ami nagyon izgatottá tett minket. Úgy terveztük a dizájnt, hogy az óratok erős rozsdamentes acélból készüljön, és csontváz óratárcsát tartalmazzon. Mi értelme a mechanikus óraszerkezetnek, ha elrejtjük?

Ki akarjuk emelni az óramű minden bonyolult részletét, ezért üveg hátlappal szereljük fel az időmérőt. Így a teljes működését láthatod majd az óraműnek. Az irány egyértelmű, de azért vannak még megválaszolatlan kérdéseink: Milyen típusú óraművet használjunk? Milyen legyen a kapocs? Hova tegyük pontosan a logót az átlátszó óralapon? Nem lesz túl nehéz a karóra, ha rozsdamentes acélból készül?

3. fejezet: Specifikáció és tervek kiegészítése

Eldöntöttük, hogy milyen legyen az óratok dizájnja és a mutatókat is hozzáigazítottuk a megfelelő stílushoz. Ahogy te is láthatod, a koronára került a gravírozott A betű, ami az Arkai márkát jelképezi. Ez az egyik olyan apró részlet, ami nem nyilvánvaló, de a viselőnek ad valami extrát.

A tok valószínűleg legalább két részből fog állni, mert a felső darab dizájnjában szögek és csiszolt felületek vannak. Megnöveli majd ez a költségeket? Valószínűleg. Megéri? Minden bizonnyal.

Meghatároztuk a kezdeti méreteket is, amik lehet, hogy még változni fognak, ha megnézzük a 3D modellt.

  • Óratárcsa átmérője: 32 mm
  • Lünetta átmérője: 42 mm
  • Óratok vastagsága: 12,5 mm

4. fejezet: Végső simítások a mintakészítés előtt

Most jön az igazán szórakoztató része a dolognak. Fogjuk a terveket és a specifikációkat, hogy aztán a digitális terveket elküldjük a gyártónak. Ilyenkor van meg az esélyünk, hogy kitaláljuk a színeket és a finomabb részleteket, mint a rozsdamentes acél kidolgozása – végül a csiszolt kivitel mellett döntöttünk az előkelő kinézet érdekében.

A fontos részleteket megemlítve, a kategóriájában legjobb Miyota 8N24 mechanikus óraművel, erős zafírüveggel és tartós sebészeti acéllal dolgozunk.

  • Miyota 8N24 mechanikus óramű (csontváz) – a karóra szíve, a pontosság kulcsa
  • Zafírüveg – a karcállóság legmagasabb szintjéhez
  • Tartós 316L rozsdamentes acél óratok és szíj
  • Azt is eldöntöttük, hogy az automatikus mechanikus karórának Mateo lesz a neve. Üdv a világban, Mateo.

Hogyan nézne ki a limitált kiadású verzió? Ha te terveznéd a limitált kiadású verziót, akkor hogy nézne ki? Kommentálj ide, és írd meg nekünk.

5. fejezet: Technikai részletek és 3D nyomtatás

Bizonyos részei sokkal egyszerűbbek a karórák készítésének, mint gondolnád. Azonban vannak olyan dolgok, amik szinte leküzdhetetlen akadálynak tűnnek. Vegyük például az óratok és a -tárcsa példáját. Amint megvannak, meg kell találni a hozzájuk illő óraművet. Ha nem sikerül... akkor előröl kell kezdeni a tárcsák és a tokok tervezését. Megpróbáljuk előre meglátni a lehetséges akadályokat, de mint a whisky készítésénél... csak akkor látod meg a végleges eredményt, ha minden összejön.

Az egyik módja annak, hogy csökkentsük a költségeinket (és így a tiédet is!), a tok kinyomtatása 3D-ben. Meglepődnél, hogy mennyit számít egy óra teljes benyomásánál akár 1 milliméter eltérés is. A 3D renderelés segítségével láthatjuk a méreteket és az arányokat, valamint tudunk játszani a színekkel és az anyagokkal.

Fent láthatod az óratok 3D renderelését. Mi lenne, ha aranyszínű bevonatot tennénk a lünettára?

6. fejezet: A kis testvér

Csak a szórakozás kedvéért megnéztük, hogy hogyan nézne ki ennek az órának a kvarc verziója. Olcsóbb lesz, és a dizájn megtartásával megmarad a prémium hangulat is. Megspóroltuk a tervrajzok készítésének az idejét, mivel az óratokon nem változtattunk, a tárcsát pedig digitálisan tudtuk cserélni.

Úgy döntöttünk, hogy a holdfázis tárcsával és a Miyota 6P20 óraművel dolgozunk, aminek gyönyörű mélysége van, és lehetőséget ad a koronával történő teljes állíthatóságra. Fontos volt, hogy a profil tiszta legyen, akárcsak az idősebb testvér Mateo esetében.

Láthatod, hogy az apró részletek, mint a gravírozott A, itt is megtalálhatóak… ugyanúgy, ahogyan a tartós anyagok is, vagyis a zafírüveg és a sebészeti acél. Ez az elemes verzió a Mace nevet kapta.

Ha terveznél egy karórát, akkor milyen nevet adnál neki? Kommentálj, és mondd el nekünk.

7. fejezet: Egy élmény tervezése

Az első minták megérkeztek és be kell ismernünk – a 316L rozsdamentes acél és a zafírüveg valóban különleges kombinációt alkotnak. Ez egy olyan dolog, amit azonnal megérzel, ha a kezedbe veszed ezt az órát. A súlya, ahogyan a fény átsüt az üvegen egyenesen az óra szívébe. Ezeket igazán érdemes megnézni.

Megváltoztattuk az óratok vastagságát, hogy karcsúbb legyen a megjelenése, és jobban illeszkedjen.

  • A Mateo Miyota 8N24 mechanikus óraművel: 11,6 mm
  • A Mace holdfázissal és Miyota 6P20 kvarc óraművel: 10,2 mm

Megterveztünk egy limitált kiadású változatot is fegyverszürke színben, amiből összesen 999 darab készül. Megalkottunk egy olyan csomagolást is, ami egyedi és ezért rendívül jól illik a végső termékhez. Azt szeretnénk, hogy egy élmény legyen számodra ez az óra... ne csak egy kiegészítő.

A végső termék gyártása már folyamatban van, úgyhogy hamarabb a csuklódon lehet majd, mint gondolnád.

8. fejezet: Az új stílus már elérhető

A várakozásnak vége!

Büszkén mutatjuk be a férfi karóráink legújabb kollekcióját – rozsdamentes acélból és zafírüvegből készítve, a legnagyobb gondossággal. Egy rendkívül pontos Miyota óramű felel a működésért.

Nézd meg odalent a teljes kollekciót.